Hjelp

Jeg lurer på noe...

  1. LOGG INN med e-postadresse og passord (ev. lag ny bruker)
  2. LEGG TIL mønstrene du ønsker å bestille
  3. Gå til HANDLEKURV
  4. Gå til KASSEN (påse at du er pålogget)
  5. FYLL UT feltene for faktureringsdetaljer
  6. SEND ORDRE for å fullfører bestillingen
  7. Dersom du blir bedt om å bruke Bank-ID for sikker betaling, fyll ut dette.
  8. LAST NED under mine nedlastninger
  9. Og det aller viktigste –  strikk!

Se liste over alle mulige feilmeldinger på Stripe sin egen side her: https://stripe.com/docs/error-codes

card_error_authentication_required
SCA (Strong Customer Authentication) – et ekstra bekreftelsestrinn for sikker betaling på nett. Lovpålagt i Norge og Europa fra 1.1.2021.

SCA ble aktivert på Strikkoteket 27. desember 2020 og i den forbindelse kan enkelte kunder oppleve å ikke få frem Bank-ID pop-up ved kjøp. I likhet med andre større aktører, kan man oppleve at ordren får status som “avventer betaling”. Ta kontakt med oss dersom løsningsforslagene under ikke fungerer, så hjelper vi deg videre.

Takk for tålmodigheten nå i denne overgangsfasen!

Det du kan gjøre

  • Prøv på en annen enhet – f.eks telefon, PC, Mac eller annet
  • Prøv en annen nettleser – browser – f.eks Chrome, Firefox
  • Prøv et annet bankkort – f.eks. MasterCard

card_error_insufficient_funds
Får du denne feilmeldingen betyr det at du ikke har dekning på kortet

Det du kan gjøre

  • Prøv et annet bankkort – f.eks. MasterCard
  • Sett penger inn på kortet du ønsker å benytte

CVV/CVC error
Får du denne feilmeldingen betyr det at du ikke har skrevet inn riktig CVC-kode

Det du kan gjøre

  • legg inn korrekt CVC

Card number error
Får du denne feilmeldingen betyr det at du ikke har skrevet inn riktig kortnummer

Det du kan gjøre

  • legg inn korrekt kortnummer (ikke kontonummer)

Den enkleste måten å laste ned mønstre er via din innloggede bruker:
Under mine nedlastninger finner du alle tilgjengelige mønstre på din side, du må være pålogget for å laste ned mønstrene via nettsiden.

Eller du kan laste ned mønstre fra e-post:
Etter at ordren er betalt mottar du en e-post fra post@strikkoteket.no der lenke til nedlastninger ligger vedlagt, e-post fra oss sendes ut i løpet av et par minutter.

Viktig! Dersom du ikke finner e-post fra oss i innboksen, vennligst sjekk søppelpost.

Informasjon ifm. mønstre fra Strikkoteket:
Mønstrene lastes ned som pdf.-filer lokalt (ofte i mappen som kalles “nedlastninger”) på din PC, mobil eller nettbrett, vi anbefaler at du lagrer pdf.-mønsteret i en lokal mappe. Husk at dersom en selger velger å avvikle sin butikk fjernes også tilgangen til mønstre fra samme selger, derfor anbefaler vi at man lagrer lokalt. Mer informasjon om dette kan du finne i våre vilkår og brukerbetingelser som alle selgere og kunder aksepterer når de oppretter en bruker.

Det hadde jo vært fantastisk!
Vi skulle så veldig gjerne hatt Vipps og/eller Klarna, det ønsker vi oss også, men dessverre har ikke tjenestene den funksjonen som kreves når man har èn nettside med flere hundre nettbutikker samlet. Per i dag tar vi kun kortbetaling (Visa, eller MasterCard f.eks) gjennom Stripe, men vi håper på sikt å få integrert Vipps og/eller Klarna!

Klikk her for å resette passord

Får du beskjed om at brukeren ikke eksisterer? Da har du enten ikke registrert deg som bruker eller du har brukt feil e-post ved registrering.

Har du ikke bruker? Klikk her for å registrere ny bruker

Kontakt designerne direkte
Da kontakter du designerne direkte for å få svar på ditt mønsterrelaterte spørsmål. Ofte ligger kontaktinformasjon til designerne med i ordrebekreftelsen du mottar på e-post. Designerne er fine folk og vil som regel hjelpe deg med det du lurer på 🙂

Du kan også finne kontaktinfo i butikken deres på Strikkotket: se butikkoversikt

Dette var jo leit, men sånn er det dessverre dersom noen velger å stoppe salget sitt hos oss. Dersom designeren har fjernet alle sine produkter hos oss og sluttet å selge har du ikke lengre tilgang til mønsteret i biblioteket ditt.

Strikkoteket har skrevet mer om dette og vår rolle ved slike tilfeller i vilkår og brukerbetingelser under avsnittet: Standard avtaler for kjøp og salg. Alle med bruker hos oss har godkjent disse vilkårene da de opprettet en bruker.

Det du kan gjøre

  • Sjekk om du har lastet mønsteret ned tidligere, kanskje det ligger i mappen “nedlastninger” på din PC?
  • Prøv å kontakte designeren direkte og hør om de kan sende dette på nytt til deg? Vi anbefaler deg å “google” butikknavnet for å se om du finner kontaktinformasjon.

Hipp hurra!
og takk for at nettopp du designer mønster og at du vil starte butikk hos Strikkoteket – det skaper strikke- og hekleglede!

Vi har laget en side som forklarer hvordan du setter i gang butikken din og hvordan du legger ut mønster her. Det er en del ting som må på plass før du kan selge, men vi tror det skal være relativt greit å komme i gang ved å følge denne forklaringen.

Har du designrelaterte spørsmål?
Så bra, for vi har laget en side for nettopp deg – her finner du “ofte stilte spørsmål” med svar. Du finner siden for designere med butikk hos Strikkoteket her: www.strikkoteket.no/designer

Strikkoteket selger utelukkende digitale mønster og per i dag har i dessverre ikke logistikk eller mulighet til å tilby denne tjenesten.

Informasjon om dette finner du i våre vilkår og brukerbetingelser som alle må godta ved kjøp, i tillegg har vi skrevet: “Husk: mønster bestilt hos Strikkoteket sendes digitalt til din e-post som nedlastbar pdf-lenke” slik at det kommer bedre frem – se bildet under denne teksten.

Vi håper allikevel at vi på sikt kan tilby sending av mønster per post mot et ekstra gebyr og porto. Dersom du trenger hjelp med utskrift anbefaler vi deg å kontakte nærmeste trykkeri eller bibliotek – de kan hjelpe deg med dette dersom du  eller venner/familie/bekjente ikke har printer du kan bruke.

Ikke nøl med å kontakte oss
Du selvsagt hjertelig velkommen til å ta kontakt med oss direkte. Vi foretrekker at du kontakter oss via vår facebook-side og chatten der. Dersom du ikke har facebook kan du selvsagt kontakte oss på vår e-post: post@strikkoteket.no.

PS. Strikkoteket har ingen ansatte
Alt arbeid med Strikkoteket gjør vi på “fritiden” ved siden av barn, jobb og livet, men vi (Mats, Alvilde eller Helen) prøver å svare deg så raskt som mulig på hverdager. Noen ganger kan du få svar raskt, andre ganger ikke så raskt, men vi svarer ALLE, alltid! Vi takker for tålmodigheten!