HJELP

Her finner du svar på ofte stilte spørsmål (FAQ)

1. Finn det mønsteret du ønsker å kjøpe/bestille og trykk på «LEGG TIL»

2. Gjenta med de mønstrene du ønsker å bestille til du er klar for å gå i handlevognen

3. Gå til «Handlekurv» som ligger som egen knapp øverst på siden

4. Sjekk at alt er med – deretter gå videre til «Kassen»

5. Legg inn dine faktureringsdetaljer og huk av at du har lest og aksepterer sidens vilkår og betingelser

6. «Send ordre» fullfører kjøpet og en e-post med mønster kommer til deg innen max. 5 minutter.

Det korte svaret: mønsteret blir sendt til deg som en PDF.-lenke umiddelbart per e-post!

Det lange svaret: Strikkoteket er en plattform for digitale strikke- og heklemønster, dvs. at samtlige mønster blir sendt til deg som en PDF.-lenke til den e-posten du registrerte ved din bestilling. Du mottar en e-post max. 5 minutter etter et kjøp er gjennomført. Per i dag sender vi IKKE ut mønster per post, men det er noe vi ønsker å tilby i fremtiden da vi tror enkelte ønsker dette.

1. Har du mottatt e-post, men har problemer med å laste ned PDF.? Her forklarer vi hvordan du laster ned mønster.
2. Har du IKKE mottatt e-post? Da har du mest sannsynlig tastet inn feil e-postadresse. Ta kontakt med oss på var facebook-chat så skal vi hjelpe deg videre

PS. Du mottar ordrebekreftelser fra samtlige butikker du har handlet i, samt en fellesbekreftelse, dvs. at dersom du hander i to ulike butikker vil du motta tre e-poster. Grunnen til dette er fordi hver av butikkene kan ha lagt ved personifisert informasjon de ønsker at du skal lese.

Da skal vi selvsagt prøve å hjelpe deg med det!

Mønsteret ditt blir sendt umiddelbart til din e-postadresse som en nedlastbar PDF.-lenke (dersom du har problemer med å laste ned, kan du lese mer om dette her). Du kan også finne igjen alle dine kjøp og nedlastninger dersom du logger inn på din bruker og går videre til mine nedlastninger.

Det var leit å høre! Det hender man skriver .vom fremfor .com eller at det oppstår lignende skrivefeil, men ikke uroe deg –  ta kontakt med oss på var facebook-chat så skal vi hjelpe deg videre.

Åpne mønster via e-post

1. ÅPNE E-POST SOM HETER: «HURRA! FULLFØRT ORDRE, MED MØNSTER FRA STRIKKOTEKET!»

2. LAST NED

I e-posten du har mottatt ligger mønsteret som pdf. vedlagt – trykk på lenken for å åpne mønsteret.

3. STRIKK OG VÆR GLAD!

Finn frem garnet og print ut eller bruk elektronisk mønster på digitale flater og når du strikker! Og husk at du ALLTID har dine mønster tilgjengelig på din bruker. God strikking fra oss i Strikkoteket!

Åpne mønster via bruker på www.strikkoteket.no

1. LOGG INN

Logg inn på din bruker med brukernavn (din e-postadresse) og passord her:
https://www.strikkoteket.no/min-konto/

Har du glemt ditt passord? – trykk her:
https://www.strikkoteket.no/min-konto/lost-password

2. LAST NED

Under mine mønstre finner du frem mønsteret du ønsker å laste ned – alle mønstrene lastes ned som pdf.-filer.

3. STRIKK OG VÆR GLAD!

Finn frem garnet og print ut eller bruk elektronisk mønster på digitale flater og når du strikker! Og husk at du ALLTID har dine mønster tilgjengelig på din bruker. God strikking fra oss i Strikkoteket!

Fortsatt problemer?

Vi har opplevd at flere knoter med nedlasting på iPad/nettbrett eller telefon fordi man ikke vet hvor filene legger seg. Vi kan dessverre ikke bistå med hjelp til teknisk support på dine enheter vedrørende nedlasting på iPad/nettbrett og/eller telefon, derfor anbefaler vi PC da dette pleier å gå knirkefritt, så prøv dette først.

LES HER DERSOM DU BRUKER APPLE NETTBRETT/TELEFON

LES HER DERSOM DU BRUKER ANDROID NETTBRETT/TELEFON

LES HER DERSOM DU IKKE KLARER Å ÅPNE PDF. I NETTLESER ELLER PÅ DATAMASKIN

Det er jo ikke meningen!

Som kunde skal du kunne laste ned mønster så mange ganger du selv ønsker uten noen tidsfrist for nedlastning. Dersom du får en feilmelding som sier at «antall nedlastninger er utløpet» eller lignende er det fint om du tar kontakt med oss så skal vi hjelpe deg videre. Her kan du ta kontakt med oss.

PS. Husk å alltid lagre mønsteret ditt lokalt på din PC eller sky – dette ettersom tilgang til nedlastningen/mønsteret forsvinner dersom en butikk velger å slette mønsteret eller legge ned. Dette er spesifisert nærmere i våre vilkår som både selgere og kunder godtar når de oppretter butikk eller gjennomfører et kjøp.

Har du mistet passordet til din bruker kan du resette dette ved å trykke her.

Dersom Strikkoteket ikke «gjenkjenner» brukernavnet/e-postadressen når du prøver å logge inn, er det mest sannsynlig grunnet en skrivefeil i e-postadressen, ta kontakt med oss så hjelper vi deg videre.

Da må vi guide deg til riktig person!

Vi i Strikkoteket samler mange butikker/designere på ett sted, med andre ord vi kan ikke svare spesifikt på mønsterspørsmål da vi ikke har designet noen av mønstrene. Du må da ta kontakt direkte med selgeren av mønsteret du har spørsmål til. Som regel finner du kontaktinfo i ordrebekreftelsen du har mottatt på e-post, eller så kan du lete opp mønsteret og finne kontaktinfo under «selgerinfo» som ligger under bildet på det aktuelle mønsteret/produktet.

Du kan også lete opp designeren/butikken i Strikkotekets butikkoversikt – her kan du også søke på selger. Her finner du e-postadressen til selgeren, men dersom dette ikke ligger ute kan du trykke på knappen «get support» for å sende selgeren spørsmål. Selgeren mottar spørsmålet på sin mail og kan svare deg.

Hurra og takk for at nettopp du designer mønster og at du vil starte butikk hos Strikkoteket – det skaper strikke- og hekleglede!

Vi har laget en side som forklarer hvordan du setter i gang butikken din og hvordan du legger ut mønster her: https://www.strikkoteket.no/informasjon/selg-egne-monster/ – det er en del ting som må på plass, men vi tror det skal være rimelig rett frem å komme i gang ved å følge denne forklaringen.

PS. Siden er under stadig revidering og dersom det er noe som mangler her, ta gjerne kontakt med oss på vår facebook-chat så skal vi selvsagt svare så godt vi kan og hjelpe deg på veien videre med din Strikkoteket-butikk!

Vi skal allikevel hjelpe deg – det er en selvfølge! 🙂

Dersom du ikke finner svar på dine spørsmål fra alternativene over er du selvsagt hjertelig velkommen til å ta kontakt med oss direkte. Vi foretrekker at du kontakter oss via vår facebook-side og chatten der. Dersom du ikke har facebook eller foretrekker å skrive en e-post kan du selvsagt gjøre det ved å sende oss en e-post til: post@strikkoteket.no.

Vi har ingen faste ansatte som sitter på support, men Mats, Alvilde eller Helen vil prøve å svare deg så raskt som mulig på hverdager, helst innen 48 timer. Vi svarer alle som tar kontakt og vårt mål er å raskt kunne løse din henvendelse.

Lenke til Strikkotekets facebook-chat: https://www.messenger.com/t/strikkoteket