SELG EGNE MØNSTER

Har du laget egne strikkemønster du vil dele eller selge?
Vi hjelper deg å sette opp egen butikk!

1

FYLL INN SKJEMA MED KONTAKTINFO

Registrer din butikk i det høyre feltet «Registrer» her: GÅ TIL BUTIKKREGISTRERING

Fyll deretter inn din e-postadresse, ønsket passord, fornavn, etternavn, butikknavn (Butikk-URL genereres automatisk) og telefonnummer. Deretter les og aksepter våre vilkår og betingelser for å huke av boksen. VIKTIG: Huk av boksen for “jeg er en selger” – til slutt trykk på registrer-knappen.

2

KOBLE OPP DIN BRUKER MED EN STRIPE-KONTO

Trykk på knappen “min butikk” som du alltid finner på den øverste menylinjen for å se kontrollpanelet til din butikk.

MENYVALG: “Innstillinger” – “Betaling”

For at du skal motta betaling fra kundene dine, påse å koble butikken din opp mot en Stripe-konto, dette gjør du enkelt ved å trykke på “connect with stripe”. Det er enkelt å fylle inn skjemaet, men du må også fylle ut et IBAN-nummer, med andre ord den kontoen du ønsker å få betalingene dine inn på. Informasjon om hvor mye Stripe trekker for denne tjenesten per salg finner du her! Strikkoteket sin kommisjon er i dag på 8%.

IBAN: IBAN-nummer er et kontonummer som brukes for internasjonale betalinger. Den enkleste måten å finne dette på er å bruke en IBAN-kalkulator. Søker du f.eks. på nettet med søkeordene “IBAN-kalkulator Nordea”, får du frem en egen side som hjelper deg å generere dette. Hver bank har hver sin IBAN-kalkulator. Du kan også ta direkte kontakt med din bank eventuelt finne det under “kontodetaljer” i nettbanken din.

Under finner du linker til IBAN-informasjon til følgende banker:
Nordea | DNB | Skandiabanken | SPV

3

PERSONIFISER BUTIKKEN DIN

MENYVALG: “Innstillinger” – “Butikk”

Trykk på knappen “last opp banner” for å legge til et hovedbilde som representerer butikken din. Deretter kan du laste opp profilbilde, endre butikknavn dersom du ønsker dette og legge inn butikkens kontaktinformasjon.

4

LEGG UT PRODUKTER

MENYVALG: “Kontrollpanel” – “Produkter”

Øverst til høyre finner du knappen “legg til produkt” – klikk her for å legge ut ditt første mønster! Du bør ha oppskriften klar som pdf. og gjerne noen bilder som viser de besøkende på siden din det fine du har laget.

5

TITTEL, PRIS, KATEGORI OG BESKRIVELSE

MENYVALG: “Kontrollpanel” – “Produkter” – “Legg til produkt”

Nå kan du sette tittel/navn på mønsteret ditt, velge prisen du vil selge det for og deretter velge kategori (det er mulig å velge flere kategorier). Når produktet er godkjent legges mønsteret ut i korrekt menykategori. Last opp hovedbilde og eventuelle andre bilder du vil vise frem. Skriv gjerne en kort og lang beskrivelse.

6

LEGG INN MØSNTER SOM PDF. (Downloadable Product OG Virtual Product)

MENYVALG: “Kontrollpanel” – “Produkter” – “Legg til produkt”

Huk av: “Downloadable Product OG Virtual Product” Dette er viktig siden vi selger elektroniske produkter som skal lastes ned.

– legg til mønsterfilen din. Deretter huk av: “dette produktet har flere muligheter” – dette er for å legge til strikkefasthet, garnmengde eller vansklighetsgrad. Du må ikke ha med disse valgene, men kan gjøre det lettere for kunder å ta stilling til oppskriften.

LAGRE PRODUKT

7

BLI KJENT MED DIN BUTIKK

MENYVALG: “Kontrollpanel” & “Innstillinger”

Det er enkelt å bli kjent med butikken din og hvordan den fungerer ved å navigere deg rundt på menyvalgene på venstre side. Om du vil se hvordan andre ser din butikk, trykke på “besøk butikk” eller ved å finne den i butikkoversikten.

GRATULERER – DU HAR NÅ DIN EGEN MØNSTERBUTIKK PÅ STRIKKOTEKET!

Del gjerne butikken din på facebook, blogger eller andre strikkesteder for å spre produktene dine bredt som mulig. Strikkoteket ønsker deg masse lykke til med mønstersalget!